
Csak egy sötét, bűnös nap a világ.
Noirszenzibilitás a kortárs magyar bűnügyi filmekben
A kortárs magyar bűnügyi filmeket nevezhetjük akár film noiroknak is abban az értelemben, ahogy Király Jenő nyomán Pápai Zsolt használja a kifejezést a háború alatti magyar melodrámákat és tragikus románcokat elemezve: a mai magyar filmek „noirszenzibilisek”.

Pécsi hallgatók Aoyama Shinji: Rögeszme című filmjéről
Iváncza Boglárka: Aoyama Shinji: Rögeszme (1997) Aoyama Shinji filmjének, a Rögeszmének (Tsumetai chi. Aoyama Shinji, 1997) alapjául Kurosawa Stray Dog (Nora inu. Akira Kurosawa, 1949) című filmje szolgál. Első nézésre talán túlságosan nyers és távolságtartó Aoyama stílusa, ezért a szituációkban kibontakozó történet nem kapja meg azt a jelentéstartalmat, amit a film harmadszori áttekintés után katarzisként él át a néző. ...

Rágcsálók és négylábúak a bűn nyomában. A bűnügyi műfajok megjelenése amerikai, magyar és német animációs filmekben
A tanulmány olyan animációs filmekre fókuszál, amelyek bűnügyi műfajokat (krimi, thriller) aktualizálnak. A populáris filmműfajokra építő animációs filmek vizsgálata meglehetősen alulreprezentált kérdéskörnek mondható; az animáció és a műfajiság összekapcsolásával felvethető témák ugyanakkor mind az animációs, mind a műfaji jelenségek kutatásában relevánsak lehetnek.

A giallo műfaji kérdései
A giallo egy az olasz exploitation film közegében megszületett és kikristályosodott műfajt jelent, amely keveri a krimi, a thriller és a horrorfilm hagyományait. Ezen tanulmány a téma kisszámú szakirodalmával polemizálva kísérletet tesz a giallo elhelyezésére az egyetemes műfajrendszeren belül, kitérve a fent említett három filmcsoport hatására is.