
Hol vannak a jó kertészek?
A rom_nyik és „mások” (nem)láthatóságáról
Előszó helyett – SOKAN VANNAK! Azt hiszitek, csak én ácsorgok fényért és szeretetért a város kapuja előtt. (Bari Károly) Sokan vannak, és nagyon rosszak az esélyeik. De minthogy van mit mondaniuk a világnak, nekik ki kell mondani, nem szabad hagyni, hogy becsapják önmagukat, ne hagyják becsapni sem magukat azoktól, akik nem mertek és nem mernek ...

Vándorló metaforák. Nomadizmus és roma képzőművészeti reprezentáció a 20-21. században
„I just happened to mention, in all innocence” – idézte fel előadásában Tom McDonough amerikai művészettörténész Maria Hlavajovával, a Call the Witness című kiállítás kurátorával, egy New York-i étteremben folytatott beszélgetésének részletét. Hlavajova a roma pavilon előkészítésének koncepciójáról mesélt, és a művészettörténész ekkor vetette fel Constant Nieuwenhuys, szituacionista építész nevét. Az ártatlan asszociáció végül további ...

Gondolatok a hollywoodi háborús film műfajának kulturális és esztétikai ideológiájáról
Tanulmányomban a háború kulturális reprezentációjának kérdésére koncentrálok; a háború ábrázolására és annak legitimálására kidolgozott kulturális beszédmódok (diskurzusok) identitáspolitikája érdekel.