
Az ellenállás banalitása. Valóság és fikció a Saul fiában
Tanulmányomban a fikció működésmódját vizsgálom Nemes Jeles László Saul fia című filmjében. Szemben a köznapi értelemben vett definícióval a fikciót, Wolfgang Iser elmélete alapján műveletként, nyelvhasználati módként határozom meg. Hipotézisem szerint a dokumentarista, objektív hitelességen és a realista megmutatás szándékán túl a Saul fia a holokauszt igazságát a fikció művelete révén mint látásmódot, víziót képes ...

Immerzív hatásmechanizmus és populáris műfajok megidézése a Saul fiában
Dolgozatomban Nemes Jeles László Saul fia (2015) című filmjét vizsgálom. Megállapításom szerint Nemes Jeles filmje immerzív módon képes hatni a nézőre, ami egyedülálló holokausztreprezentációt és azzal ellentétes ábrázolásformát hoz létre a holokausztfilmek sorában.

A filmrendezés művészete a digitális korban
(Saul fia)
„A mozi lelke szerintünk a celluloidszalag” – ezt üzente Nemes László, a fiatal magyar rendező a cannes-i filmfesztivál díjkiosztóján tartott rövid, megnyerően szerény, ugyanakkor provokatív beszédében. Első rendezésű filmje, a Saul fia (Nemes László, 2015) ekkor kapta meg a fesztivál nagydíját. A film minden bizonnyal a legeredetibb és valószínűleg a legellentmondásosabb holokausztfilm Claude Lanzmann 1985-ös Shoah-ja ...