
Vetements, mémek és konnektivitás: Divatmédia az Instagram korában
E tanulmány a Vetements körüli, sokat vitatott tervezői közösséget az internetes kultúrához és a digitális konnektív mediációs gyakorlatokban való kortárs részvételhez kapcsolja. A Vetements tervezői tevékenysége stratégiailag hangsúlyos központi elemévé tette a kortárs internetes kultúra lényegi összetevőit.

Az internetes mémek definiálása
A memetika legfőbb problémája és talán legnagyobb dilemmája az, hogy hogyan definiálja a „mém” szó pontos jelentését. Dawkins eredeti definíciója meglehetősen képlékeny – az ő értelmezésében a mém „a kulturális közlés [transmission] vagy az utánzás [imitation] alapegysége”. Példái széles skálán mozogtak a fogalmaktól (Isten) a szövegeken át (gyerekmondókák vagy viccek) egészen a szabályosan ismétlődő cselekvésekig ...

Trump! A mémek mint a figyelemalapú politika kiszolgálói
Bevezetés: a figyelem kérdése a társadalomtudományokban Az egyik korai felfogás szerint a figyelem mindenki által ismert. A jelenség az elme által birtokba vett tiszta és élénk forma, amelyet több lehetséges párhuzamosan jelen levő tárgy vagy gondolatmenet közül választott ki. A szubjektív tapasztalaton alapuló nézőpont (fokalizáció), a koncentráció és a tudatosság a lényeg. Egyben azt is ...