
A film rossz tárgy. Interjú Francesco Casettivel
Francesco Casetti a 70-es évekbeli szemiotikai filmelmélet ifjú lázadója, aki mentorának tudhatta Umberto Ecót és Christian Metz-et. Az olasz filmtudomány jelentős alakja, a tudományterületet történetileg áttekintő Filmelméletek 1945-1990 ma is sokszor hivatkozott műve.

A kamera és a tekintetek szerepe François Ozon Kis halál című filmjében
Paul, apa, Martial François Ozon 1995–ben bemutatott, alig több mint 25 perces Kis halál (La petite mort) című játékfilmjének történetét a következőképpen lehetne vázlatosan összefoglalni. Paul, a homoszexuális fotóművész együtt él barátjával, Martiallal, amikor megtudja nővérétől, Camille–tól, hogy apja haldoklik; majd nem sokkal később arról is értesül, hogy meghalt. A halálos betegség híre arra készteti ...

A Kép Odüsszeiája. A „vizuális kultúra” tudományelmélete és politikája
„A gondolkodás és a nyelv képekként jelennek meg nekünk. A nyelv, a gondolkodás, a világ ekvivalens egymással, de ez nem jelent semmit, mert hiányzik hozzá a megfelelő nyelvjáték.” Ludwig Wittgenstein: Filozófiai vizsgálódások Attól tartok, hogy a fennálló képelméletek adekvát reprezentációját már ma is csak képként, pontosabban (elektronikus) mozgóképként lehetne megalkotni, mivel az érintett ...