
Személyes dráma és háború – Nyelvfilozófiai vonatkozások az Érkezés című filmben
Az Érkezés (Arrival. Denis Villeneuve, 2016) című film gerincét a személyes dráma és a kibontakozó háborús konfliktus képezi, de központi problémája a nyelv. Ezek értelmezésére a nyelvi vonatkozások feltárásán keresztül teszek kísérletet.

Hang, episztemológia, film
A film teoretikusai az utóbbi időben talán túl elhamarkodottan jelentették ki, hogy a film hangja egyenlő partnere a képnek, mint valami nagy demokráciában. Nem kell visszatérni ahhoz a vitatható érvhez, hogy „a film vizuális médium”, annak érdekében, hogy kérdéseket tegyünk fel a filmi hang helyzetéről. Úgy gondolom, fontos az intuitív hangérzékelésünk közelebbi vizsgálatával kezdeni. A fenomenológia talán ...

Utazás képekkel. Kép a képben, idő az időben – Kronosz játékai Huszárik Zoltán Szindbád című filmjében
Az a képi sokrétűség, amely a Huszárik Szindbádját kivételessé teszi, a kortárs filmalkotások világában – legyen az magyar, európai vagy más kontinensről való – meglehetősen ritkán lelhető fel, így nemcsak a film létrejöttének idejében tekinthető rendkívülinek, hanem máig különös erővel hat az a képi kaleidoszkóp, amelyet nézői számára nyújt. Érdekes a Szindbád-fogadtatás görbéjének az alakulása. ...