Kalmár György: A szörnyűség legújabb helyei
(A farkasember-motívum kortárs áthelyeződései és a horror morfológiája) „It is said there is no sin in killing a beast, only in killing a man. But where does one begin and the other end?” A farkasember, az ember másikja maga is mássá lett Joe Johnston 2010-es Farkasember (Wolfman) című filmjében. A doppelganger, a normális árnyéka önmaga ...
Gaborják Ádám: Horrorra akadva
Adaptáció, ismétlés, kísérteties Vida Gergely Horror klasszikusok című könyvében 1. A nyitottság poétája. Bevezetés. Vida Gergely: Horror klasszikusok. Budapest, Kalligram, 2010. Dolgozatom középpontjában Vida Gergely legújabb, negyedik verseskönyve a Horror klasszikusok áll. Amint már maga a cím is jelzi, a kötet különböző horrorfilmekre írt verseket tartalmaz. A kötetben felvonultatott filmek a mainstream hollywoodi vonulattól kezdve ...

Emberarcú holokauszt? Az identifikáció apóriái Ján Kadár és Elmar Klos Üzlet a korzón (Obchod na korze) című filmjében
A szlovák Ján Kadár és a cseh Elmar Klos által közösen rendezett Üzlet a korzón (Obchod na korze, 1965) az első alkotás, amely a kelet- és közép-európai térségből Oscar-díjat kapott.

A giallo műfaji kérdései
A giallo egy az olasz exploitation film közegében megszületett és kikristályosodott műfajt jelent, amely keveri a krimi, a thriller és a horrorfilm hagyományait. Ezen tanulmány a téma kisszámú szakirodalmával polemizálva kísérletet tesz a giallo elhelyezésére az egyetemes műfajrendszeren belül, kitérve a fent említett három filmcsoport hatására is.