
Diskurzus, hatalom és ellenállás a késő Kádár-kor filmszociográfiáiban
A tanulmány első része a késő Kádár-korszak közösségi identitásválságát és számos társjelenséget (kettős társadalmi tudat, szocialista polgárosodás, második társadalom) elemez a korabeli magyar mozi tükrében.

Én, Cséplő György. Schiffer Pál dokumentumfilmjei és a Cséplő Gyuri
A „cigánykérdés” rendkívüli összetettségét alapvető források hiányában nehéz átláthatóvá tenni, ám a feltárt történelmi, ideológiai kényszerpályák a Schiffer-filmek új értelmezésén keresztül így is hozzásegíthetnek bennünket annak a cigányképnek a megértéséhez, amelyet örökségül hagytak ránk a korszak filmes irányzatai.

A hetvenes évek „társadalmiasított” filmkultúrájának cigányképei
Az alábbi két, egymással összekapcsolódó tanulmányban Schiffer Pál életművének hetvenes években készült darabjait vizsgálom meg, ám nem a hagyományos leíró, rendszerező filmtörténeti, hanem kulturális megközelítésben.