
Szuperhősdivat
Hogyan és miért kapnak a jelmezek (is) eredettörténetet?
A szuperhősök ruházata nem pusztán a hideg ellen véd: az átlagemberektől és a többi hőstől is világosan megkülönböztető, ikonikus jelölője az adott hősnek. Az idő azonban a technológiához hasonlóan a szuperhősruházat „fejlesztését” is szükségessé teszi.

A színre vitt divat: kortárs ruhaperformanszok
A divat mediális szétterjedése során számos közeggel és intézménnyel kerül interakcióba, transzmedialitásában formálódik. Ez szükségszerűen azzal jár, hogy a különböző médiaközegekben maga a divatbemutató is átalakul. A divatbemutatók transzformációja felől nem érdektelen a performansz közegének alakító ereje sem.

A rendszer és az egyéni cselekvések: rövid vázlat a fenntartható divatról
Az általában vett társadalmi cselekvésekben jelentkező trendek és divatok meghatározzák az öltözködéssel kapcsolatos divatokat is. Ezt a jelenséget jól szemlélteti a fenntartható divat esete is, amely az ökológiai eszme térhódításának, a környezetvédelmi megatrendnek a következménye.

Hype-ok a divatban
Az esszé a divat elmúlt évtizedekben egyre dominánsabbá váló jelenségét, a dropokat és a divatfelhajtást mutatja be. A streetstyle felől indult trend mára már a legnagyobb divatcégek működését, kommunikációját is befolyásolja. A túltermelés negatív következményeként a niche márkák kezdték el diktálni a divatot.

Comme des Femmes – Olga Neuwirth Orlando-operája és Rei Kawakubo jelmezei
Olga Neuwirth Orlando című operájának ősbemutatója történelmet írt 2019. december 8-án Bécsben, mivel ez volt az első nő által szerzett opera a Bécsi Állami Operaház 150 éves történetében.

Írta és rendezte Karl Lagerfeld.
A digitális divatfilm reklámműfajról
A digitális divatfilm (digital fashion film) műfaja a reklámipar, a filmipar és a divatipar érintkezési pontján helyezkedik el. A kreatív iparágak közül e háromnak a működési logikái az elmúlt időszakban igencsak elkezdtek egymás felé tartani. A kulturális iparágak mint szimbólumalkotó területek koncepcióját kidolgozó Hesmondhalgh szerint a prototípusnak tekinthető filmipar mellett a reklámipar funkcionalitása miatt mérsékelten ...

„Metadizájn”. A fogyasztói kultúra önreferenciájának „mitologikus” megközelítése
Habár a metareferencia tanulmányozásának felemelkedőben levő terepe – néhány kivételtől eltekintve – eddig leginkább irodalommal, filmmel, rajzfilmekkel és játékokkal foglalkozott, a metareferencialitás nem korlátozható nyelvi és audiovizuális narratívák fikcionális reprezentációira, hiszen a fogyasztói kultúra visszatérő jellemzőjévé is vált. Hangszerek, divatcikkek és autók példáján fogom szemléltetni, hogy a termékek dizájnja és a reklámok miképpen aknázzák ki ...