
Megszállott. Flashback, fokalizáció, film noir
A tanulmány egy klasszikus korszakbeli film noir, a Megszállott (Possessed. Curtis Bernhardt, 1947) flashback-struktúráját vizsgálja. A szoros elemzés a branigani modellt alapul véve a flashback és a fokalizáció narratív szintjei közti csuszamlást követi végig.

Egy a valóság, ezer a ruhája – film a kauzalitás felbomlása mögött. Igor és Ivan Buharov: Lassú tükör
Igor és Ivan Buharov közel sem szokványos filmjét (Lassú tükör) a 28. Magyar Filmszemlén (2007) mutatták be különösebb visszhang nélkül. A csendes fogadtatás magyarázható azzal is, hogy kísérleti filmként indult a nagyjátékfilmek mezőnyében, s a nagyjátékfilmekkel szembeni elvárásoknak talán nem felelt meg – de gondolhatjuk úgy is, hogy a nagyjátékfilmek értelmezésének bevált stratégiái itt kudarcot ...

Az Amélie csodálatos élete narratív szempontú elemzése
Amélie csodálatos élete A 2001-ben készült francia-német romantikus vígjáték rendezője az a Jean-Pierre Jeunet, aki korábban Az elveszett gyermekek városát (Marc Caróval) és az Alien 4-et rendezte. Jeunet azt a döntést hozta, hogy megpróbálja új ötletét saját maga, barátja ...