- Barthes, Roland: Elements of Semiology. London, 1967. [Magyarul lásd Roland Barthes: A szemiológia elemei. Ford. Kelemen János. In R.B.: Válogatott írások. Szerk. Kelemen János. Európa Könyvkiadó, Budapest, 1971. 9-92. o.
- Burgin, Victor: Photographic Practice and Art Theory. Studio International, 1975. július-augusztus. [Magyarul lásd Victor Burgin: Fotográfiai gyakorlat és művészetelmélet. Ford. Wessely Anna. In Bán András és Beke László (szerk.): Fotóelméleti szöveggyűjtemény. Enciklopédia Kiadó, Budapest, 1997. 203-232.
- Christie, Ian: Time and Motion Studies: Structural Cinema and the Work of Bill Brand. Studio International, 1974. június.
- Curtis, David: Experimental Cinema. London, 1971.
- Dwoskin, Stephen: Film Is… London, 1975.
- Eisenstein, Sergej: The Cinematographic Principle and the Ideogram. In Film Form, New York, 1949. [Magyarul lásd Szergej Mihajlovics Eizenstein: A filmszerűség elve és a képírásjel (1929). Ford. Félix Pál. In Sz. M. E.: A filmrendezés művészete. Válogatott tanulmányok. Vál., szerk., bevezető tanulmány Nemeskürty István. Gondolat Könyvkiadó, Budapest, 1963. 193. o.
- Eisenstein, Sz. M.: A filmforma dialektikus megközelítése. Ford. Szilágyi Zsuzsanna. In Eisenstein: Válogatott tanulmányok. Szerk. Bárdos Judit. Áron Kiadó, 1998. 115-131. o.
- Godard, Jean -Luc: Le Gai Savoir. Paris, 1969.
- Kristeva, Julia: Semeiotike. Paris, 1969. [Magyarul Julia Kristeva: A szövegnek nevezett produktivitás (részlet). Ford. Z. Varga Zoltán. Enigma (16) 1998, 45-53. o. Lásd még www.btk.pte.hu/tanszekek/irodalom/szovegtar/kristeva.rtf]
- Lawder, Standish: The Cubist Cinema. New York, 1975.
- Lissitzky-Kuppers, Sophie: El Lissitzky. London, 1968.
- Metz, Christian: Language and Cinema. The Hague, 1974.
- Rose, Barbara: Kinetic Solutions to Pictorial Problems: The Films of Man Ray and Moholy-Nagy. Artforum, 1971. szeptember.
- van Doesburg, Theo: Film as Pure Form. Ford. Standish Lawder. Form, 1966. nyár. Eredeti megjelenési hely: Die Form, 1929. május 15.
|
|