2006
Tavasz [I. évfolyam, 3. szám – Vegyes szám]
Szerkesztő: Füzi Izabella
Pólya Tamás és Kapronczai Erika többnyire a távol-keleti filmekből vett, több mint ötszáz filmkockával illusztrált tanulmánya a következő kérdésekre keresi a választ: Melyek a filmi reflexivitás vizuális megjelenítési formái? Mennyiben kultúrspecifikus a reflexivitás észlelése? Hogyan járul hozzá ehhez a film képszerűsége? Mary Ann Doane a film hangját vizsgáló írása szerint ahogy a hangnak egy adott testhez, a testnek is egy adott térhez kell kapcsolódnia. A film által létrehozott fantazmatikus vizuális teret kiegészítik azok a technikák, melyeknek célja, hogy a hangot térbelivé tegyék, lokalizálják, mélységet adjanak neki, és ezáltal valóságossá tegyék a szereplőket.
Tartalom
Pólya Tamás – Kapronczai Erika: A vizuális reflexivitás kognitív elméletéhez
Vajdovich Györgyi: A képpel felülírt szöveg. Makk Károly Macskajáték-adaptációja
Mary Ann Doane: A film hangja: test és tér artikulációja
Kitekintő
Ungvári Zrínyi Ildikó: Tér és látvány: a város színháza
Diákmunka
Gollowitzer Diána: Kugli, Al-Kaida, Ronald McDonald (Michael Moore: Kóla, puska, sültkrumpli)
Szarvas Szilárd: Scorsese Bikájának belső harcai
Recenzió
Digitális