A fordítás alapjául szolgáló kiadás: Daniel Dayan: The Tutor-Code of Classical Cinema. In Film Theory and Criticism. Szerk. Gerald Mast – Marshall Cohen – Leo Braudy. New York–Oxford, Oxford University Press, 1992. 179-191. o.
Daniel Dayan: The Tutor-Code of Classical Cinema Copyright © 1974 by the Regents of the University of California
- E cikknek egy előző szöveg alapján történő átírásában Brian Henderson is közreműködött.
- Idézi Jean Narboni a Jancsóról szóló cikkében, Cahiers du Cinéma, 219. szám (1970, április)
- Althusser, Louis: Lenin and Philosophy. New York, Monthly Review Press, 1971. 198-199. o.
- Idézi Michel Foucault: A szavak és a dolgok. Ford. Romhányi Török Gábor. Budapest, Osiris, 2000. 9. o.
- Lásd Schefer, Jean-Louis: Scénographie d’un tableau. Paris, Seuil, 1969; és a következő cikkeket Oudart, Jean-Pierre: La Suture, I és II. 211., 212. szám. 1969, április-május; Oudart, Jean-Pierre és Daney, S.: Travail, Lecture, Jouissance. Cahiers du Cinéma, 222. szám. 1970, július; Oudart, Jean-Pierre: Un discours en defaut. Cahiers du Cinéma, 232. szám. 1971, október.
- Oudart Michel Foucault The Order of Things első fejezetéből kölcsönöz (London, Tavistock, 1970.). (Magyarul: A szavak és a dolgok.)
- A beállítás/ellenbeállítás valóban csak egy a klasszikus film alakzatainak rendszerében. A filmben történő kijelentés ezen első momentumában, ezt választottuk kiemelt példaként arra, hogy helyeződik át a tekintet eredete annak érdekében, hogy álcázza a film jelentéstermelését.
|
|